خدمات مهندسی تجهیزات پست

Akhtar Bargh Esfahan Company
  • حمل، نصب، تست و راه اندازی کلیه تجهیزات فشار قوی

  • تعمیرات اساسی (Over Haul) تجهیزات فشار قوی از جمله ترانسفورماتورها و کلیدهای قدرت در محل و در کارگاه

  • انجام کلیه تست های تشخیصی (Diagnostic Test) تجهیزات قدرت از جمله آنالیز کلیدهای فشار قوی، تعیین نقطه شبنم و خلوص گاز SF6، تست وکیوم کلیدهای خلا، مانیتورینگ جریان نشتی برقگیرهای ZNO، ترموویژن و کلیه تست های روغن ترانس شامل DGA، دی الکتریک و …

  • خشک کردن عایق ترانسفورماتورهای قدرت به روش LFH (بر اساس استاندارد IEC60422)

  • مانیتورینگ و عیب یابی تجهیزات پست با دستگاه های پیشرفته:

 

دستگاه تست فشار قوی پرتابل

دستگاه تست فشار قوی پرتابل ترانسفورماتورهای قدرت با استفاده از مبدل فرکانسی الکترونیک قدرت، قابلیت انجام تست های زیر را دارد:

  • تست ولتاژ القایی (Induced Voltage Test):

این تست برای اثبات استقامت الکتریکی هر ترمینال خطوط سیم پیچ های وصل شده از آن نسبت به زمین یا سایر سیم پیچ ها می باشد و همچنین این تست، استقامت الکتریکی بین فازها و در طول سیم پیچ های مورد آزمایش (عایق بندی حلقه به حلقه) را تامین می کند.

قابل استفاده جهت تست ترانسفورماتورهای قدرت تا توان 200MVA و در تمامی سطوح ولتاژ.

  • تست تلفات و جریان بی باری

 

دستگاه آنالیز پاسخ فرکانسی (FRA):

آنالیز پاسخ فرکانسی جهت تست ترانسفورماتورهای قدرت پس از حمل و نقل و عبور جریان های زیاد (ناشی از اتصال کوتاه) با استفاده از روش SFRA و اندازه گیری تابع انتقال الکتریکی در یک محدوده فرکانسی گسترده و تشخیص عیوب احتمالی کاربرد دارد، از جمله عیب های قابل تشخیص، تغییر شکل (Deformity) سیم پیچ، جابجایی و اختلالات مربوط به هسته می باشد.

 

دستگاه تست پاسخ دی الکتریکی (Dirana):

بر اساس پاسخ فرکانسی دی الکتریک (FDS)، میزان رطوبت کاعذهای عایقی آغشته به روغن در تجهیزات فشار قوی مانند ترانسفورماتورهای قدرت، بوشینگ ها، کابل ها و ژنراتورها قابل تعیین می باشد.

لازم به ذکر است اندازه گیری رطوبت کاغذ (روش های غیر FDS) با خطای زیاد و گاهی تا 300% همراه می باشد.

 

دستگاه اندازه گیری تخلیه جزئی ترانسفورماتورهای قدرت (Partial Discharge Measurement):

استفاده از روش های اندازه گیری تخلیه جزئی به عنوان یک آزمایش غیر مخرب جهت بررسی وضعیت عایق تجهیزات قدرت، روش مرسوم و قابل استناد بوده است. در واقع تخلیه جزئی نشانه عمده عیوب ساخت و زوال عایقی ناشی از تنش های الکتریکی، مکانیکی و حرارتی است. پایش، تشخیص و روند میزان فعالیت های جزئی می تواند به پیشگیری از وقوع خرابی های حاصل از شکست عایق در تجهیزات فشار قوی منجر شود.